joi, 3 aprilie 2008

Umorul la ieşeni

















Se glumeşte în unele zone ale ţării mai mult decât în altele? Se pare că da...
În urma unui sondaj realizat de Reader’s Digest în şapte mari oraşe la României, ieşenii au iesit pe ultimul loc în topul celor mai amuzanţi români.

Oraşul cu cei mai mulţi glumeţi este Oradea, care a obtinut 20 de puncte din 30 posibile, pe locul 2 sunt timişorenii cu 17 puncte. Craiova si Brasov au acumulat cate 10 puncte, Bucuresti 9 puncte, Sibiu 8 şi Iaşul doar 6 puncte.
În fiecare oraş 30 de trecători au fost provocaţi de echipa de reporteri să spună un banc sau o poveste amuzantă, să cânte ceva haios, sau să danseze. Fiecare persoană care a acceptat provocarea i s-a acordat cate un punct.

Experimentul a dezvaluit faptul ca oamenii care traiesc în vestul ţării sunt mai deschişi şi mai comunicativi iar cei din est sunt mai rezervaţi
Iata cum au încercat ieşenii să convingă reporterii ca au simţul umorului :
" De exemplu, eu mă duc la meciurile de fotbal ale echipei Politehnica Iaşi doar pentru atmosferă, pentru comentariile făcute de spectatori. Şi când o luam urât pe cocoaşă, atmosfera este destul de relaxată. Se mai scoală câte unul, în mijlocul unei tăceri jenante a tribunei când luăm bătaie şi urlă: "Bâlbă, îmi datorezi o suta de mii pe bilet!"
Minodora, o femeie de 64 de ani, , şi-a amintit ceva hazliu:
”- Era pe timpul lui Ceauşescu. O vecină mi-a zis că e coadă la complex, că se dă ceva, nu ştia ce. M-am îmbrăcat, am luat sacoşa de rafie din cuier şi am fugit să prind rând. Văzând că se uită lumea ciudat la mine pe stradă, am privit în jos: ţineam în mână, în loc de sacosă, cravata soţului!.”


Reader’s Digest a realizat un sondaj similar şi în alte ţări din Europa:
1. Croaţia - 54%
2. Ungaria - 45%
3. Marea Britanie - 40%
4. România - 38%
5. Polonia - 24%
6. Finlanda - 20


Sursa: Reader’s Digest

Niciun comentariu: