marți, 27 ianuarie 2009

Generatia de pinguini

Oamenii ma fascineaza mereu prin comportamentul lor. De ani de zile vorbim de mentalitate, de schimbare, de reforma. Am devenit toti experti in politica, stim toti ce inseamna un stat democratic, am invatat totul despre integrare europeana si mai nou ne pricepem de minune sa gestionam situatiile de criza. Romanii se pricep la toate… dar cum se face ca vad zi de zi in jurul meu blazare, imitatie, rutina.

Vremea elitei se pare ca a trecut, a fost inlocuita treptat de o “generatie de pinguini”. Aceasta generatie nu face nimic dar are asteptari foarte mari,se imbraca intotdeauna cu haine de “firma”, inca mai incearca sa o gaseasca pe Elodia, citeste carti din colectia “Chic”: “Goana dupa cumparaturi la New York” sau “Vreau sa fiu V.I.P”.

Avem si o specie mai speciala -“pinguinii Imperiali” sunt foarte bine organizati in colonii de consum. Ii vedem incolonati prin mall-uri, “cluburi de fitze” sau la concerte “ooooooo viata mea“. Isi construiesc cuiburi pe 3 etaje, isi traiesc viata in masini, la telefon sau sub povara ratelor. Asa reusesc sa creasca in ochii celorlalti in timp ce barometrul lor de consum cultural scade in fiecare zi.

Am ajuns ca biblioteca noastra sa se numeasca “google” si sa citam din “wikipedia”. Ne lipsesc exemplele pozitive, stirile pozitive, dorinta de a urma un exemplu. Avem teluri false, rasturnam scara de valori, ne ascundem in spatele indiferentei si asteptam schimbarea sa vina de la altii.

Niciun comentariu: