luni, 10 mai 2010

In cautarea politicianului tehnocrat

In perioada 7-9 mai am fost prezenta la cea de-a doua intalnire a Cursurilor de Management Politic OT PDL in colaborare cu Institutul de Studii Populare avand ca parteneri fundatia Konrad Adenauer din Germania si Eduardo Frei din Olanda.
Seminarul a avut ca tema ,,Comunicarea organizationala si leadership” iar invitati au fost: Sebastian Lazaroiu, consilier prezidential, presedintele Consiliului Judetean Dambovita, Florin Popescu si Cristian Hrituc, presedintele interimar al Organizatiei de Tineret a PDL. Principalele subiecte abordate de invitati au facut referire la negocierele cu Fondul Monetar International, masurile luate de Guvern si nevoia de tineri in politica.

Presedintele Consiliului Judetean Dambovita, Florin Popescu ne-a ridicat mingea la fileu si deschis un subiect vizand tineretul PDL. A vorbit despre despre maniera tinerilor de a face politica si despre faptul ca scena politica romaneasca are nevoie de o infuzie de tineri. Domnul Florin Popescu, ne-a dat ca exemplu echipa lui de tineri de la Dambovita ca sa ne convinga ca se poate face administratie publica si cu noua generatie de politicieni.

Cristian Hrituc a mentionat ca noi, tinerii, trebuie sa ne formam dupa modelul politicianului tehnocrat cu specializare precisa si solida intr-un domeniu si sa ne distantam de modelele politicienilor de conjunctura care vorbesc mult si fac foarte putin.

Alte observatie care s-a facut a fost aceea ca in prezent Romania nu exista foarte multe dezbateri politice publice. Deasemeni, oferta clasei politice satisface foarte putin cererea electoratului si cu atat mai putin a electoratului tanar. Lipsa acestor dezbateri publice duce la cresterea absenteismului la vot si la o perceptie gresita a cetateanului asupra scenei politice pe care are tendinta de a o demoniza “in corpore”.

La inceputul cursului am trecut in revista training-urile pe care le-am tinut impreuna cu colegii mei din tara. Am analizat detaliat ceea ce a fost bine, unde s-a gresit si ce am schimba daca l-am mai tine o data. Am tras toti concluzia ca a fost un inceput dificil, ne-a fost greu sa abordam training-ul din calitatea de trainer. Invatam insa din greseli, ne asumam criticile si ne pregatim cu multa seriozitate pentru viitor.

Cu ocazia intalnirii noastre am reusit sa ne facem si planurile pe urmatoarele luni. Vom tine training-uri pe urmatoarele teme: Comunicare Organizationala, Resurse Umane, Doctrina si Relatia cu Mass-Media. Ma bucura faptul ca se lucreaza in echipa si ca avem posibilitatea sa tinem training-uri si in alte organizatii din tara, nu doar “acasa”.







Niciun comentariu: