marți, 30 iunie 2009

Teamworking si leadership la Scoala Nationala de Comunicare Politica

In perioada 24-28 iunie, la Eforie Nord, s-au desfasurat etapele III si IV ale scolii Nationale de Comunicare Politica a Organizatiei de Tineret a PD-L.
In general, urmarea unui curs inseamna doar multe cunostinte teoretice, zeci de notiuni noi, tone de informatii care se dovedesc in final inutile. Firma de consultanta politica Kensington Communications, care a sustinut cursurile, a avut grija sa invatam mai mult din exercitii si fiecare notiune sa o aplicam imediat si in practica.



Training-ul a venit in intampinarea necesitatii de a intelege mai bine ceea ce inseamna munca in echipa si de a ne contura mai bine notiunea de lider. Ne-am focalizat atentia pe rezultatul alegerilor europarlarmentare, stabilitatea guvernarii , criza economica , descentralizare si alegerile prezidentiale.

Teamworking si leadership. Definitiile din cartile de specialitate le stim cu totii , dar nu par sa fie valabile si in plan real. Teamworking si leadership in politica actuala inseamna mai mult a fugi de responsabilitate, a da vina pe altii din echipa, a controla totul, a manipula, a nu avea viziune si a uita ca lucrezi intr-o echipa. Un exemplu concret este jumatatea rosie din Guvern, care a uitat ca a format o echipa la inceputul mandatului.

Ce am mai facut la seminarii?
Ne-am analizat organizatia si liderii PDL, poate am exagerat cu sinceritatea si am fost mai critici decat ne-am asteptat si noi :) Am analizat si discursurile lui Crin Antonescu, Mircea Geoana si Traian Basescu. E usor de ghicit cine conduce detasat la acest capitol, pentru cine nu crede am argumente.

Am invatat sa facem un plan de comunicare, am construit un profil de lider. Am pus intrebari, am primit raspunsuri, am ridicat probleme, am gasit impreuna solutii. Am primit feedback-uri din partea trainerilor si concluzia finala a fost ca suntem ceea ce invatam, iar omul politic este la fel de bun pe cat de buna este si reputatia lui.









Niciun comentariu: